Apr 14, 2011

Singa yang mudah dijinakkan

Bangun-bangun pagi tengok jam baru pukul 2. Awal lagi. Rasa macam menyesal pulak bangun. Macam biasa bangun-bangun layan fb seframe dua sebelum mandi. Bukak fb dapat mesej tak best. Rupa nya aku ada appointment dengan dekan. Memang tak da mood la nak jumpa sebab sebelum-sebelum ni aku dengar khabar angin dekan tu setaraf dengan singa.. Tapi aku tak kesah la sebab nanti bukan aku pergi sorang. Takkan singa larat nak makan sampai 4 orang dalam 1 masa. Mesti die pilih daging yang best-best je. Dan semesti nya bukan daging aku.

Tak sampai 10 minit aku ngadap laptop aku dah menguap rasa nak tido balik tapi aku bangun jugak mandi sebab aku belum zohor lagi. Kalau aku ikutkan setan menguap tu memang hilang la zohor aku hari ni. Aku bangun nak pergi mandi tengok housemate aku semua tengah terkangkang atas katil lagi. Tetiba rasa macam jeles pulak kan. Gila ke apa aku nak jeles. Pergi mati la. 

Lepas siap semua aku sambung online balik dapat lagi mesej yang tak sedap. Babi la. Kalau sedap memang aku terus makan mesej tu. Aku rilek lagi sebab aku tak nak amek port sangat mesej tu aku terbayang nasik je. Apa lagi aku pergi mencekik dulu la jawab nya.

Habis makan aku terus pergi jumpa dekan kesayang budak-budak class aku. Lepas jumpa je aku rasa khabar angin yang aku dengar semua tak betul. Aku tengok ok je orang tua tu. Tak macam singa pun. Macam anak kucing je. Aku gosok-gosok dagu dia, dia buat muka manja je. Harap orang tua tu baca supaya kau dapat markah lebih.

Pengajaran aku dapat hari ni. Bangun tido tak payah online. Tu je. Bye.

No comments: